Sunday, December 17, 2017

Dengarlah nasihatku

Bismillah...

Assalamualaikum...

Ha jumpa lagi dekat entry seterusnya, nak buat macam mana, yang dulunya ada sekarang sudah pergi, yang dulunya dekat sekarang sudah jauh, yang dulunya rapat sekarang sudah renggang.

Itulah hati manusia, benda yang harus kita sedia, hati yang sentiasa berubah, benda ni cukup buat aku takut, kenapa?, sebab kamu jaga la sebaik mana pun dia, sebab kamu lindungilah sebaik mana pun dia, sebab kamu sayangilah sebaik mana pun dia, sebab kamu rindulah sebanyak mana pun dia, jika dia berubah hati, jika dia tiada hati, tiada guna untuk kamu lagi.

Sebelumnya aku suka memberi nasihat, aku seronok bila kamu mendengar pada nasihatku, nasihatku bukan sekadar kata-kata saja, mungkin satu masa kamu akan rasa tidak puas hati, tapi percayalah, tu jujur dari aku, aku suka memerhati, yang mana aku rasa tak berkenan, aku nasihat supaya kamu tidak melakukannya, ada nasihatnya kenapa, ada sebabnya kenapa, akan aku ceritakan pada kamu suatu hari nanti jika kamu masih lagi bersamaku.

Ada sebabnya aku nasihat, ada sebabnya.

Kalaulah kamu tahu...

0 sila tinggalkan KOMEN anda ~ (^^):

Post a Comment

Domo-kun




Belog Si Monstaa Rawk ! (^^). Powered by Blogger.